پیام امیر

به خون بهای تو خون سیاه جلاد است


Balatarin

Saturday, January 30, 2010

اتحاد اقوام مختلف

نمیخوام برم از تو دل تاریخ (یا همین تاریخ معاصر) ستارخان و باقرخان و میرزا کوچک خان و اسفندیارخان بختیاری یا .... بکشم بیرون بزارم جلو چشاتون چون همه ماشالله تاریخ رو خوب میدونند. میخوام رجوع بدم به عقل. اول باید ببینیم چه مانع هایی برای رسیدن به اتحاد قومیت های مختلف هست. مهمترین مانع به نظر من تمایل رژِیم به دشمن سازی و به جون هم انداختن مردم میتونه باشه. همون جوری که این سی سال ما از دهن اینها فقط دشمن شنیدیم. عده زیادی که از رژیم خط میگیرند معمولا تا اسم اتحاد میاد میگن خواسته های ما از طرف رهبران جنبش سبز مطرح نشده. خوب یه جواب ساده داره عزیزان اولا کدوم رهبر؟ اگه منظورشون موسوی و کروبی و خاتمیه که هزار بار خودشون گفتن ما رهبر این حرکت نیستیم و پیرو مردم هستیم. در عمل هم با اینکه این اشخاص خواستند مردم شعارهای رادیکال ندهند باز مرگ بر خامنه ای و ... سر زبونهاست. از این میخوام نتیجه بگیرم که اگه خودمون (ترک لر بلوچ و ...) نیاییم و خواسته هامون رو مطرح نکنیم کسی نمیتونه از ما حمایت بکنه چون هیچی از خواسته های ما نمیدونه. البته تو اینترنت حرکات های خوبی داره میشه ولی همه مردم به اینترنت دسترسی ندارند و به نظر من بهترین کار حضور در مناسبتهایی که جنبش سبز اعلام میکنه در شهرهای خودمون هست و مهمتر از اون تهیه فیلم و عکس تا با شعار هامون (چه در تظاهرات چه در دیوار نویسی ) خواسته هامون رو اعلام کنیم و مطمئنا این تصاویر از شبکه های ماهواره ای پخش میشه و اشخاص بیشتری میبینند. علاوه بر اینها اگر افرادی که در جنبش سبز هستند و وبلاگ نویسی میکنند (مثل خود من) با فرهنگ سایر قومیت ها آشنایی زیادی ندارند و به همین دلیل شاید حرفی که بزنند (با این که فکر میکنند دارند از اون قوم حمایت میکنند) در اون فرهنگ ضد ارزشی باشه پس این هم یه دلیل دیگه که من لر یا ترک یا ... باید بیام حرفم رو بزنم تا بقیه بدونند که من چی میخوام. دلیلی دیگه ای که مانع اتحاد هست به نظر من عدم خبر رسانی در اون شهرهاست. البته یکی از دوستان خانوادگی من که در تبریز هست تعریف میکنه میگه جو خیلی بدی اینجا حاکمه و سایه ماموران نیرو انتظامی ایجا گسترده است . دقیقا همین جوتو تهران هست. باید با شعارنویسی های شبانه و پخش اعلامیه
(ترجیحا به زبون محلی تا سالخوردگانی که فارسی بلد نیستند بفهمند) وتهیه عکس و گزارش (البته با ترجمه به زبان فارسی) اعلام همبستگی کنیم.
مانع دیگه ای که به نظر وجود داره جر و بحث های اینترنتی هست که اغلب (به نظر من) به تحریک مزدوران رژیم شروع میشه و طبیعتا بین دو یا چند نفر جر و بحث میشه و بعضا به کل کل ارسال لینک در جهت کوبیدن طرف مقابل و متاسفانه توهین میشه. خوشبختانه کاربران پر کار در بالاترین دنباله و ... این اشخاص رو میشناسن و دنبال اونها کشیده نمیشن تا بحث به جاهای بالا بکشه که افرادی که واقعا خواسته اونها آزادی و اتحاده به این جر و بحث ها کشیده بشن و دلخوری و چند دستگی ایجاد بشه. اولین قدم باید بخشش باشه. هرکی به ما توهین کرده رو میبخشیم حتی اگه باز هم به ما توهین کردند اهمیت نمیدیم شاید الان بعضی ها بگن اینجوری که به ما توهین میشه و یا دروغ سازی میشه هویت ما زیر سوال رفته و ما باید از خودمون دفاع کنیم .یه ضرب المثل خیلی عالی هست که میگه : طلا که پاکه چه منتش به خاکه. همه میدونند که قصد این افراد از این کارها چیه و هیچکس جز خودشون اهمیت نمیده. البته هر کس حق این رو داره که توهین به خودش رو رد کنه و در مقابل اون واکنش نشون بده به همین دلیل قصد دارم یه انجمن در دنباله باز کنم به اسم انجمن اتحاد اقوام. (ادامه مطلب رو بعدن میزارم الان حال ندارم)

No comments:

Post a Comment